onsdag 29 januari 2014

Är löjligt lycklig

Hallelulja, tapeter är beställda! Fattar inte att det ska ta flera veckor att bestäma vad det ska vara för tapet i ett jävla gästrum, men nu är det gjort i alla fall. Min man fick bestämma. Bara sådär. För att få det gjort innan Tapetoramas januarirea skulle ta slut. Är jag bitter över att det inte blev mitt favoritval? Ja. Är jag långsint? Nej, är aldrig bitterfittig speciellt länge. Plus: jävla tur för honom att alla Morristapeter är snygga beyond belive.
 
Den här blev det i alla fall:


Och eftersom det blev förjävla dyrt så får vår son bara en rulle tapet till sitt rum (sitt sovrum, inte lekrummet. JAG VET! VI HAR SÅ SJUKT MÅNGA RUM!). Det får väl bli en halv fondvägg eller något.
 
Den här tapeten får Fimpen:


 
Nu ska vi bara få upp skiten på vägg(arna) också. Min man vill "anlita någon". Jag säger äsch! jag har tapetserat förr!
 
Förresten! Min man vill inte alls ha den där färgen, han tycker att den är för kall. Sa jag att jag hade halva inne? Att han sa ja? Han sa nej. Men vem vet nu för tiden vad ett nej egentligen betyder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar